Lakkforsegling VS Voks

Vi blir spurt om og om igjen hva er forskjellen mellom et lakkforseling og en voks. Til slutt hjelper de begge til å beskytte lakken på kjøretøyet ditt, men det er bare det enkle svaret på dette spørsmålet. Det er imidlertid ikke så enkelt. Å velge mellom lakkforsegling og voks kommer ned til klima, livsstil og personlig preferanse. For å virkelig forstå hva som er best for kjøretøyet og deg, vil vi gi deg en oversikt for å gi deg bedre forståelse for begge disse produktene.

Voks

Ulike produkter som er merket som “voks” kan variere vesentlig fra kombinasjon polsk voks til menneskeskapte polymerer, helt opp til Carnauba voks, som er den hellige gral når det kommer til naturlige voks. Selv om voksens vitenskap har utviklet seg over mange år, er entusiaster, samlere og detaljister enige om at den voksen de foretrekker å bruke på bilene, er naturlig Carnaubavoks. Carnauba er avledet fra Palm Tree of Life i Brasil, og resultatene som det gir kan karakteriseres som å få en slutt på livet. Voks sitter på toppen av lakken og skaper en væskeløs overflate og dypere farger for å gi lakken en pustende og naturlig beskyttelse mot miljøforurensninger, oksidasjon, fuktighet, varme og UV-stråler.

Du kan tenke at kombinasjon av polsk voks høres ut som et annet godt valg, og kan bidra til å eliminere ett av trinnene for å beskytte og polere finishen på bilen din. Imidlertid har disse produktene en tendens til å tilby et kompromiss. Med denne typen produkt virker voksen som smøremiddel, men gjør det ikke mulig for polishen å være nesten like effektiv. Også grisen i polske voks gjør det ikke mulig for voksen å forsegle. Det er derfor vi anbefaler at du vasker og polerer din bil riktig for å fjerne overflateforurensninger før du tar noen beskyttende tiltak. Som vi vil diskutere nedenfor, når du velger å bruke voks, velger du et alternativ som kanskje krever mer tid.

Livsstil kommer inn i spill i forsegling mot voks når vi diskuterer levetid. Noen mennesker liker virkelig tiden de bruker med sine biler, bruker voks og polerer det opp til en strålende glans. På den annen side ville andre mennesker foretrekke å bo i den raske banen og bare kjøre. Voks er best egnet for et langsommere liv, for tradisjonelle som elsker hvordan voks ser ut og er villig til å investere tiden hver 6 til 8 uker. En voksjobbs holdbarhet vil avhenge av ting som klimaet og hvor et kjøretøy er lagret. En bil som er lagret inne i en klimakontrollert garasje, bidrar til å forlenge levetiden til finishen. På den annen side vil en daglig pendling i et fuktig og varmt klima sannsynligvis bety at finishen har en kortere levetid, noe som vil kreve at applikasjoner forekommer hyppigere for å opprettholde kjøretøyets beskyttende voksfinish effektivt.

Lakkforsegling

Lakkforsegling har dukket opp som favoritt av profesjonelle detaljer på grunn av det hardhet, glans, levetid og brukervennlighet. Vi liker å sammenligne det med forskjellen mellom HD-TV og standarddefinisjonen. Lakkforsegling er HD-alternativet. Lakkforseglinger har ikke noe naturlig med dem, siden de er menneskeskapte underverker av teknologi og vitenskap som trekker skjønnheten i lakken og beskytter den mot noe som naturen prøver å kaste på lakken. En lakkforsegling, i motsetning til voks som ligger på overflaten, festes til overflaten som skaper et beskyttende skall som kan vare 6 måneder eller enda lenger.

De som elsker voks vil fortelle at utseendet på lakkforsegling ikke gir samme rikdom, men vi elsker lakkforsegling glasslignende overflate det er en personlig preferanse. Så hvis du ønsker beskyttelse og fart, kan dette være den beste ruten for deg å ta. Når det gjelder detaling, er det nærmeste som du kan få til øyeblikkelig tilfredsstillelse, lakkforsegling. Vokse kan gjøres enkelt for hånd mens Lakkforsegling krever profesjonelle deatilere for å legge forseglingen riktig og optimal året rundt.